top of page

Švédský drill #1


Nová série článků, zaměřená na trénování. Pokusím se Vám tu trochu náplň tréninkových týdnů. Články budou vycházet zhruba každých 14 dní a nebudou zahrnovat závody, ty mají budou mít samostatné články.

24.8 - Hned můj první týden začal brutálně - test na 3000m na dráze. Čas 10:43 není žádná sláva, ale rozhodně jsem se neztratil a skončil vysoko v první polovině startovního pole (20). Myslím si, že to byla slušná premiéra.

Odpoledne potom hodinové posilování, zaměřené na zpevnění celého těla.

25.8 - Dopoledne jsme běželi mapový trénink nedaleko Älvsbynu. Startovalo se systémem stíhacího závodu ze včerejšího dráhového testu, takže jsme se hned na začátku seběhli skupina asi 4 lidí, která se postupně zvětšovala a zmenšovala. Celý trénink vycházel podle představ, ale na konci bohužel přišli dvě zaváhání, kde jsem ztratil zhruba 4 minuty, které mě trošku mrzely, ale na to, že to byl první trénink na mapě, tak jsem byl spokojený.

26.8 - V pátek je volno před víkendovými závody.

29.8 - po víkendových závodech trošku volnější den. Odpoledne teorie, zaměřená na stravu sportovce. Ve švédštině tomu rozumím ještě míň než v češtině.

Po teorii jsme si mohli vybrat, jestli chceme na kolečkové lyže, nebo nějáké protahování/hry v tělocvičně. Vzhledem k tomu, co mě ještě v nejbližších dnech čekalo jsem si vybral druhou variantu (hry, protahování...)

30.8 - přišel vrchol tréninkového týdne a to výběh na "Kanis Hill". Což znamenalo 2,2km o převýšení přes 200m. S časem 11:08 jsem skončil na 6. místě. První dva běžci utekli (dostal jsem něco přes minutu), ale jinak jsme byli s těmi přede mnou "ve vteřinkách". V "All-time High" výsledcích, kde se píšou nejlepší časy všech běžců od roku 1989 jsem obsadil solidní 64. místo. Alespoň mám motivaci na to, zkusit se v létě posunout výše.

31.8 - nohy po včerejším výběhu bolely, ale trénujeme dál. Dopoledne 13km dlouhý OL-linjen neboli "had". Linie v mapě, podle které musím běžet. V limitu 2h se to nedalo stihnout, takže jsem párkrát zkracoval, ale i tak to vyšlo na necelých 12km a 120 minut na mapě ve švédských bažinách. Slušný trénink!

Odpoledne potom tradiční posilování/zpevňování těla.

1.9 - první zářijový den jsme se vydali do místních bažin na tzv. Myrintervalen (myr - bažina). Z intervalů:15x15"/15" (total work time 7,5 min), 4x70"/20" (total work time 6 min), 1x5 min, 4x70"/20" (total work time 6 min), 10x15"/15" (total work time 5 min) v maximálním tempu a ještě k tomu v měkkém terénu, nohy pekelně bolely, ale trénink opět vydatný a potřebný. Běhali jsme s holemi, takže se zapojovala i vrchní část těla.

Odpoledne volno. A večer jsem si společně s dvěma kamarády zajeli na noční trénink, před víkendovými závody.

2.9 - pátek bývá volný, ale každý může individuálně trénovat co potřebuje, takže jsem se vydal potrápit svaly na hodinku do posilovny, protože zima se blíží a musím vršku těla připomenout, jak se zabírá.

V sobotu 3.9 mě čekají závody v nedalekém Bodenu. Distriktní mistrovství ve sprintu a v nočním OB. V neděli potom odjíždíme na 3 denní soustředění do Ammarnäs (asi 300km na západ do hor).

Součty 24.8-2.9 (včetně závodů)

Běh - 73km, 547' (z toho mapa - 36km, 297')

Vojta


Recent Posts
Archive
Search By Tags
Zatím žádné štítky
bottom of page